"Courage does not always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, 'I will try again tomorrow'."
- Mary Anne Radmacher

torsdag 16. februar 2017

Et Vissent Mørke



En død, vissen skog
omringer meg
omslutter meg i et mørke uten ende.

Jeg hører mennesker;
latter, prat, hygge.
Jeg hører, men føler ikke.
Jeg ser ikke.

Dypere og dypere,
lenger og lenger vekk.
Lydene blir utydelige,
den ekende tomheten er overdøvende.

Løper den ene veien,
rygger tilbake til der jeg kom fra.
Hvorhen jeg snur meg; mørke.
Snubler, faller, kryper,
gråter til pusten blir tatt fra meg.

Trodde jeg så en grønn knupp
på en død kvist.
Men når jeg strekker meg,
bare for å stryke fingrene over den
forsiktig.
Kvisten knekker.
Håpet dør.

Igjen. 




  --- Av meg, 2017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar