Ho-ho, jeg får minst 6 filmer til jul! Haha, jeg glær meg til å sjå ^^
Ja, jula er til å få ting. Julestemning og familiekos er ikke akkurat noe som florerer her i slekta, så ting har alltid vært øverst på min agenda og kommer nok til å være det fram til jeg eventuelt får min egen familie. So sue me.
"Courage does not always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, 'I will try again tomorrow'."
- Mary Anne Radmacher
mandag 22. desember 2008
fredag 12. desember 2008
mandag 8. desember 2008
Foux de fa fa..
Two down, one to go. Eksamensperioden i år er mye hardere enn begge semestrene ifjor av en eller annen grunn, selv om jeg faktisk har færre fag i år. Hmz. Er så sliten at jeg snart stuper.
Når jeg først var på Gullbring så brukte jeg den siste gratis kinobilletten min på å skaffe meg billett til premieren til The Day The Earth Stood Still på onsdag. Slår meg nå at jeg burde ventet litt og spurt om noen ville være med først, men i min iver tenkte jeg ikke over det. Det er garantert fortsatt plasser ledig ved siden av meg, om noen mot formodning skulle ønske å slå følge. Jeg vil også se Eagle Eye, men det har jeg ikke penger til før jeg får lånet (egentlig ikke da heller, men skitt au - noe moro må jeg ha). Jeg liker Shia LaBeouf <3>
Nå skal jeg se ferdig Gilmore Girls også skal jeg liksom lese til eksamen imorra. Jeg satser på konte :P
For øvrig er dette mitt nye favorittband: http://www.myspace.com/getsetgo
Right up my alley ^^
Når jeg først var på Gullbring så brukte jeg den siste gratis kinobilletten min på å skaffe meg billett til premieren til The Day The Earth Stood Still på onsdag. Slår meg nå at jeg burde ventet litt og spurt om noen ville være med først, men i min iver tenkte jeg ikke over det. Det er garantert fortsatt plasser ledig ved siden av meg, om noen mot formodning skulle ønske å slå følge. Jeg vil også se Eagle Eye, men det har jeg ikke penger til før jeg får lånet (egentlig ikke da heller, men skitt au - noe moro må jeg ha). Jeg liker Shia LaBeouf <3>
Nå skal jeg se ferdig Gilmore Girls også skal jeg liksom lese til eksamen imorra. Jeg satser på konte :P
For øvrig er dette mitt nye favorittband: http://www.myspace.com/getsetgo
Right up my alley ^^
mandag 1. desember 2008
Kjeder meg
HVA HAR DU GJORT SÅLANGT I ÅR 2008?
1. Har du vært i noe forhold dette året? Nei.
2. Har du feiret bursdagen din enda? Ja.
3. Kysset to personer på en kveld? Nei.
4. Vært på en diett? Mjo, forsåvidt.
5. Vært på camping? Nei.
6. Møtt en spesiell/noen som har endret livet ditt? Teller dyr? I såfall, ja.
7. Vært utenlands? Aye.
8. Hva tenker du på? Eksamen, jobb, penger.
9. Klemt noen? Ja.
10. Sovet i en annens seng? Ja.
11. Fått en jobb? Ja.
12. Lånt bort penger? Jepp.
13. Vært i en bilulykke? Nei.
14. Blitt kalt en bitch? Ja.
15. Gjort noe du har angret på? Småting, ikke noe stort.
SISTE:
Den siste personen du ga en klem? Kristian.
Siste personen som ringte deg? Storebror.
Når var siste gangen du følte deg dum? Skjer stadig, senest igår.
TI FAKTA:
1. Hjemland? Norge.
2. Naturlig hårfarge? Tja, den har jeg ikke sett på så lenge at det er vanskelig å si. Gjetter mørk blond.
3. Frisyre? Langt hår.
4. Øyefarge? Grønn
5. Høyde? 158cm..
6. Kjæledyr? Ja, en pus.
7. Humør? Daff.
8. Hvor vil du helst være? Far away from here.
9. Hva var det siste du drakk? Cola Zero.
10. Fakta? Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten.
TING OM DITT KJÆRLIGHETSLIV:
1. Har du noen gang vært forelsket? Ja.
2. Tror du på kjærligheten? Egentlig ikke.
3. Hvorfor endte ditt forrige forhold? Avstand, på flere nivåer.
4. Har du noen gang fått ditt hjerte knust? Hvem har ikke det? :P
5. Har du noen gang knust noens hjerte? Ja.
6. Har du noen gang falt for din beste venn? Ja.
7. Har du noen gang likt noen uten å fortelle dem? Klabert.
8. Er du redd for forpliktelser? Næh.
9. Har du hatt fler enn 5 faste forhold i ditt liv? Nei.
FØLELSER:
1. Savner du noen akkurat nå? Ja.
2. Er du lykkelig? Nei.
3. Spiser du noe? Venter på at middagen skal bli ferdig.
4. Liker du noen akkurat nå? Nei.
5. De siste ordene du sa til pappaen din? Det er årevis siden jeg snakket med han, så det husker jeg ikke. Sikkert "Hadet".
6. Siste sangen du sang? Dave Matthews Band - "Gravedigger"
7. Siste person du ga en klem til? Svarte jeg ikke nettopp på det?
8. Den siste tingen du lo av? Et eller annet sært på nettet.
9. Den siste tingen du sa? "Hva er det du vil!?" i ilter tone til Niko, frustrert over hans mjauing og bedende blikk.
10.Den siste personen du gråt for? Litt vel personlig.
11. Hvilken bakgrunn har du på dataen akkurat nå? Et nydelig bilde jeg fant på nettet. I hovedsak svart med krusedull-dings i fine farger nederst til venstre.
12. Setning du bruker mye? Er "heheh" en setning?
1. Har du vært i noe forhold dette året? Nei.
2. Har du feiret bursdagen din enda? Ja.
3. Kysset to personer på en kveld? Nei.
4. Vært på en diett? Mjo, forsåvidt.
5. Vært på camping? Nei.
6. Møtt en spesiell/noen som har endret livet ditt? Teller dyr? I såfall, ja.
7. Vært utenlands? Aye.
8. Hva tenker du på? Eksamen, jobb, penger.
9. Klemt noen? Ja.
10. Sovet i en annens seng? Ja.
11. Fått en jobb? Ja.
12. Lånt bort penger? Jepp.
13. Vært i en bilulykke? Nei.
14. Blitt kalt en bitch? Ja.
15. Gjort noe du har angret på? Småting, ikke noe stort.
SISTE:
Den siste personen du ga en klem? Kristian.
Siste personen som ringte deg? Storebror.
Når var siste gangen du følte deg dum? Skjer stadig, senest igår.
TI FAKTA:
1. Hjemland? Norge.
2. Naturlig hårfarge? Tja, den har jeg ikke sett på så lenge at det er vanskelig å si. Gjetter mørk blond.
3. Frisyre? Langt hår.
4. Øyefarge? Grønn
5. Høyde? 158cm..
6. Kjæledyr? Ja, en pus.
7. Humør? Daff.
8. Hvor vil du helst være? Far away from here.
9. Hva var det siste du drakk? Cola Zero.
10. Fakta? Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten.
TING OM DITT KJÆRLIGHETSLIV:
1. Har du noen gang vært forelsket? Ja.
2. Tror du på kjærligheten? Egentlig ikke.
3. Hvorfor endte ditt forrige forhold? Avstand, på flere nivåer.
4. Har du noen gang fått ditt hjerte knust? Hvem har ikke det? :P
5. Har du noen gang knust noens hjerte? Ja.
6. Har du noen gang falt for din beste venn? Ja.
7. Har du noen gang likt noen uten å fortelle dem? Klabert.
8. Er du redd for forpliktelser? Næh.
9. Har du hatt fler enn 5 faste forhold i ditt liv? Nei.
FØLELSER:
1. Savner du noen akkurat nå? Ja.
2. Er du lykkelig? Nei.
3. Spiser du noe? Venter på at middagen skal bli ferdig.
4. Liker du noen akkurat nå? Nei.
5. De siste ordene du sa til pappaen din? Det er årevis siden jeg snakket med han, så det husker jeg ikke. Sikkert "Hadet".
6. Siste sangen du sang? Dave Matthews Band - "Gravedigger"
7. Siste person du ga en klem til? Svarte jeg ikke nettopp på det?
8. Den siste tingen du lo av? Et eller annet sært på nettet.
9. Den siste tingen du sa? "Hva er det du vil!?" i ilter tone til Niko, frustrert over hans mjauing og bedende blikk.
10.Den siste personen du gråt for? Litt vel personlig.
11. Hvilken bakgrunn har du på dataen akkurat nå? Et nydelig bilde jeg fant på nettet. I hovedsak svart med krusedull-dings i fine farger nederst til venstre.
12. Setning du bruker mye? Er "heheh" en setning?
torsdag 27. november 2008
Fantasy is my reality
Bare sånn i forbifarten...
Adam Phillips er en genial mann. Har sett på animasjonene hans om og om igjen i tre-fire år nå. De er sjeldne og det tar griselang tid mellom hver utgivelse, men åh som jeg elsker dem.
For de som gidder, begynn på bunnen og jobb dere oppover. Musikken, stemningen, timingen, personlighetene... I løv it!
http://www.biteycastle.com/content/animation_brk.html
Jaaaaa jeg skal legge meg nååååå.
Adam Phillips er en genial mann. Har sett på animasjonene hans om og om igjen i tre-fire år nå. De er sjeldne og det tar griselang tid mellom hver utgivelse, men åh som jeg elsker dem.
For de som gidder, begynn på bunnen og jobb dere oppover. Musikken, stemningen, timingen, personlighetene... I løv it!
http://www.biteycastle.com/content/animation_brk.html
Jaaaaa jeg skal legge meg nååååå.
lørdag 22. november 2008
Give a little time for the child within you...
...don't be afraid to be young and free.
Storesøs påstår at jeg må oppdatere oftere, så jeg får vel prøve meg på det. Som regel kommer de sære blogg-tastiske tankene når jeg er ute å går, og blir sporenstreks glemt i det jeg tar av meg yttertøyet og setter meg ned. Egentlig fryktelig merkelig. Ute i friluft får jeg brilliante ideer til ting jeg kan skrive -- det være seg i blogg sammenheng eller otherwise -- og jeg kan se løsninger eller grunnen til problemer krystallklart. Men, som sagt, så fort jeg kommer innendørs og tar av meg yttertøyet, eventuelt rydder bort matvarer og lignende, så blir det glemt. Mulig jeg må vurdere å ta med meg en notisbok hver gang jeg går i butikken -- sånn i tilfelle.
Da vi var i York i januar fløy jeg rundt med notisbok i bagen hvoren jeg var. Tok masse notater fra museer og guidede turer jeg var på. Må innrømme at den "verdifulle" informasjonen jeg tok notis av ikke har blitt tatt i bruk riktig enda men du vet aldri. Så kanskje jeg skal bli den sære dama som kan finne på å stoppe brått midt i Bøgata for å trekke fram notisbok og penn, skrible febrilsk i noen sekunder for så å putte sakene vekk igjen og fortsette på sin vei.
Det er en type bygdetulling som er i sterk minoritet tror jeg.
Storesøs påstår at jeg må oppdatere oftere, så jeg får vel prøve meg på det. Som regel kommer de sære blogg-tastiske tankene når jeg er ute å går, og blir sporenstreks glemt i det jeg tar av meg yttertøyet og setter meg ned. Egentlig fryktelig merkelig. Ute i friluft får jeg brilliante ideer til ting jeg kan skrive -- det være seg i blogg sammenheng eller otherwise -- og jeg kan se løsninger eller grunnen til problemer krystallklart. Men, som sagt, så fort jeg kommer innendørs og tar av meg yttertøyet, eventuelt rydder bort matvarer og lignende, så blir det glemt. Mulig jeg må vurdere å ta med meg en notisbok hver gang jeg går i butikken -- sånn i tilfelle.
Da vi var i York i januar fløy jeg rundt med notisbok i bagen hvoren jeg var. Tok masse notater fra museer og guidede turer jeg var på. Må innrømme at den "verdifulle" informasjonen jeg tok notis av ikke har blitt tatt i bruk riktig enda men du vet aldri. Så kanskje jeg skal bli den sære dama som kan finne på å stoppe brått midt i Bøgata for å trekke fram notisbok og penn, skrible febrilsk i noen sekunder for så å putte sakene vekk igjen og fortsette på sin vei.
Det er en type bygdetulling som er i sterk minoritet tror jeg.
søndag 9. november 2008
...and it hurts
Eneste gangene jeg ler naturlig og genuint for tiden er når Niko gjør noe rart. Akkurat nå er han så trøtt at han SKAL ha nærhet og uansett hvor iherdig jeg prøver å legge ham til rette ved siden av meg så kommer han tilbake til fanget. Nå nettopp skulle han til å komme opp i fanget... Jeg sitter med bena i kryss under meg (indianer). Niko setter forlabben på det borterste kneet og drar opp ett bakben... mens det andre blir hengende igjen, strukket ut bak ham. Slik sitter han en god stund, med hengende hode og trøtte øyne mens jeg ler. Han rett og slett glemte at han hadde et ekstra ben, så trøtt er han. Ofte er han så trøtt at han bare faller pladask hvoren han står eller sitter, uansett hvor vanvittig uhendig stillingen må være. Ah, kattunger. Han er 5 måneder gammel nå. Hvor mye mer vokser de egentlig?
Soundtrack: Mariha - It Hurts
http://www.youtube.com/watch?v=aQoQOElCjHw
Soundtrack: Mariha - It Hurts
http://www.youtube.com/watch?v=aQoQOElCjHw
lørdag 25. oktober 2008
A dream within a dream
Hvordan gjør man noe som omfattende som å flytte til et annet land, når det ikke gjelder skole? Jeg bodde i USA, men jeg flyttet ikke tingene mine, ikke addressen min, ingenting utenom meg selv. Hvordan gjør man det? Hm..
mandag 20. oktober 2008
The truth is.... I am Iron Man.
Aaahhh for en kul film. Alt stemte: superb komisk timing, action scenene var strøkne, musikken passet perfekt (kudos til Hans Zimmer for ente gang), manuset var underholdende OG interessant og skuespillerne leverte. Jeg setter den til og med hakket over Transformers, fordi Iron Man klarte og unngå cheesy-faktoren i ganske stor grad. Overgår selvfølgelig ikke The Dark Knight, det skal noe til for å nå opp til toppen av DEN skyskraperen, men Iron Man gjør en temmelig god innsats. Den er ihvertfall veldig underholdene og lekker å se på. Har alltid vært småsvak for Robert Downey Jr, men først i denne filmen klarer han å gjøre meg fullstendig mo i knærne. Hva ER det med den drakta? Den er griselekker!
5/6!
--
Også har jeg jo sett Fritt Vilt 2. Mange jeg har snakket med sier den er så skummel, men jeg forstår det ikke. Akkurat som når de sier Mamma Mia var flott... Lurer liksom på om jeg bor i en annen dimensjon eller om mesteparten av befolkningen faktisk er hjernedøde (beklager dere kjære venner som likte det skvipet, men ærlig talt.. Jeg skal prøve å fortsatt være glad i dere). Fritt Vilt funket veldig bra. Det kan ha noe å gjøre med at jeg satt alene sent en natt i mørket hjemme hos mamma og måtte bruke høretelefoner til TVen mens jeg så den siden alle andre sov. Det forsterket sikkert inntrykkene litt, men nå så jeg jo tross alt oppfølgeren på kino da, og det er liksom der opplevelsen skal feste seg.
Norske filmskapere har tydeligvis funnet ut at man kan bruke lydeffekter for å skremme og villede publikum. Du vet den SMELL lyden som kommer iblant når en karakter snur seg eller ser i speilet også tror man morderen er rett bak vedkommende, men så viser det seg bare å være ektefellen/barnet/bikkja/oldemor/onkel som er der og ikke morderen. Du kjenner til hva jeg mener? Fritt Vilt 2 brukte denne HELE tiden. Så fort Ingrid Bolsø Berdal så mye som blunket mens hun gikk gjennom mørke sykehuskorridorer kom den lyden. Til slutt ble det komisk og jeg kan jo bare håpe at filmskaperne også flirte litt mens de gjorde det her.
For ikke å nevne at det er en "storyline" midt i filmen ledet an av den ene politimannen som viser seg å være fullstendig meningsløs og bortkastede minutter. Og i den første filmen virket det som om morderen faktisk hadde et fnugg av motivasjon bak alle de hensynsløse drapene. Den forsvinner jo som dugg for sola i Fritt Vilt 2 så langt jeg kan se.
Ja ja, sånn går det med oppfølgere. 2/6
5/6!
--
Også har jeg jo sett Fritt Vilt 2. Mange jeg har snakket med sier den er så skummel, men jeg forstår det ikke. Akkurat som når de sier Mamma Mia var flott... Lurer liksom på om jeg bor i en annen dimensjon eller om mesteparten av befolkningen faktisk er hjernedøde (beklager dere kjære venner som likte det skvipet, men ærlig talt.. Jeg skal prøve å fortsatt være glad i dere). Fritt Vilt funket veldig bra. Det kan ha noe å gjøre med at jeg satt alene sent en natt i mørket hjemme hos mamma og måtte bruke høretelefoner til TVen mens jeg så den siden alle andre sov. Det forsterket sikkert inntrykkene litt, men nå så jeg jo tross alt oppfølgeren på kino da, og det er liksom der opplevelsen skal feste seg.
Norske filmskapere har tydeligvis funnet ut at man kan bruke lydeffekter for å skremme og villede publikum. Du vet den SMELL lyden som kommer iblant når en karakter snur seg eller ser i speilet også tror man morderen er rett bak vedkommende, men så viser det seg bare å være ektefellen/barnet/bikkja/oldemor/onkel som er der og ikke morderen. Du kjenner til hva jeg mener? Fritt Vilt 2 brukte denne HELE tiden. Så fort Ingrid Bolsø Berdal så mye som blunket mens hun gikk gjennom mørke sykehuskorridorer kom den lyden. Til slutt ble det komisk og jeg kan jo bare håpe at filmskaperne også flirte litt mens de gjorde det her.
For ikke å nevne at det er en "storyline" midt i filmen ledet an av den ene politimannen som viser seg å være fullstendig meningsløs og bortkastede minutter. Og i den første filmen virket det som om morderen faktisk hadde et fnugg av motivasjon bak alle de hensynsløse drapene. Den forsvinner jo som dugg for sola i Fritt Vilt 2 så langt jeg kan se.
Ja ja, sånn går det med oppfølgere. 2/6
onsdag 15. oktober 2008
Abonner på:
Innlegg (Atom)